Rubrik

av tionollfem

Jag har haft en supermysig påskhelg. Igår var vi som sagt i Eskilstuna, Fanny spelade bowlingtävling. Det tog fasen hela dagen, vi kom inte därifrån förrän vid halv 6. Sedan åkte vi direkt till min bästa vän Therese och hennes familj och käkade påskbord. Vi hade massor att prata om eftersom att det var ett tag sen vi träffades.

Idag har jag, pappa och mamma varit på fotboll. Trevligt och plågsamt på samma gång. Djurgårn spelar så jävla dåligt just nu, och frustrationen på läktarna var extremt uppenbar. Det är inte okej att torska hemma mot nykomlingarna Norrköping med 3-1. Det verkar inte finnas något slags hjärta och kämpaglöd, utan de bara springer runt och tycker synd om sig själva. Publiken var inte mycket bättre, man förolämpar inte sina egna spelare när de springer ut och ska slå en hörna. Fy fan. Det måste bli bättre snart, man kan inte vara såhär dåliga länge.

Men det var fint väder och vi hade trevligt, så det var okej ändå (även fast jag var jävligt besviken). Blev extra glad när jag kom hem och hann se andra halvlek mellan Sävehof och Drott. Sävehof vann med 10 bollar och blev klara för final. Det är helt välförtjänt, deras lag är i princip komplett. Jag tror att de tar hem SM-guldet om två veckor.

Imorgon är sista lovdagen, och den ska jag njuta av på balkongen i solen. Jag börjar känna mig lite blek nu, har inte solat på tre dagar…

Godnatt!

