NU är det slut på lovet

av tionollfem

Mitt lov förlängdes ju helt plötsligt med två dagar, eftersom att alla mina lektioner har varit inställda tisdag-onsdag. Det har varit väldigt soft att kunnat plugga hemma ett par dagar och mjukstarta lite. Idag har jag klämt fram en krönika, det gick ovanligt segt måste jag säga. Sedan har jag redigerat klart mitt reportage om akuten. Det kommer läggas upp på skolans webbtidning någon gång nästa vecka.

Jag har även hunnit med att jobba. Men B som jag jobbar med har det väldigt lugnt den här veckan, därför vi gjorde lite läsförståelse och andra övningar istället. Han har väldigt svårt att förstå att man kan göra saker i förväg, så jag fick tjata extra mycket idag.

Imorgon ska jag definitivt till skolan, för då är lärarnas planeringsdagar slut. Det väntar engelska B och tyska steg 4. Jag ljög lite häromdagen när jag skrev att text är mitt favoritämne, det delar förstaplatsen med engelska faktiskt. Det kan ha någonting att göra med att jag känner att varje engelsklektion är förberedelse för Australien. Tyskan däremot har jag inte mycket för. Dumt nog har jag valt tyska steg 5 till nästa år också. Men det är i princip bara för att man får åka till Berlin då, jag försöker intala mig att det är värt det, haha.

Nu ska jag kolla klart på Big Brother och läsa Cosmopolitan Zest (träning&hälsa-tidningen). Det är skitbra att pappa jobbar på LRF Media, får massa roliga tidningar gratis 🙂

