Dag 04 – Mina mål/drömmar/önskningar

av tionollfem

Jag har så mycket som jag vill göra, som jag ska göra.

Det första jag ska göra är att ta studenten. Jag har bara några veckor kvar i tvåan på gymnasiet, det värdelösa mellanåret där man inte gör annat än att jobba arslet av sig (har jag hört, fungerar inte riktigt så på medieprogrammet…). Nästa år kommer jag däremot ha betydligt mer att göra, eftersom att jag har fått beviljat utökat program med 300 poäng, vilket innebär 3 extra kurser. Jag ska gå ut gymnasiet med så bra betyg jag bara kan, ska snitta MVG. Är på väg dit nu.

Efter studenten ska jag som sagt till Australien (förlåt att jag tjatar). Satt under kvällen och kollade stipendium och vad saker och ting kostar. Herregud vad det är mycket pengar. Men det här ska bli verklighet! Jag känner det på mig.

När jag är färdig sportjournalist vill jag jobba över hela världen på EM,VM och OS. Framför allt vill jag bo i New York och jobba som hockeyreporter. Fatta vad coolt att bevaka NHL live i Madison Square Garden. Jag vill vill vill!

Sedan vill jag ha två friska barn. Jag har en känsla av att jag kommer få söner, vet inte varför. Jag vill omge mig av människor som får mig att må bra, och som jag får att må bra. Det finns några personer jag vet kommer finnas i mitt liv även i framtiden, min familj såklart men även några av mina närmsta vänner.

Jag är glad att jag är så bestämd med vad jag vill göra med mitt liv. Många av mina vänner har ingen som helst aning, och jag avundas dem verkligen inte. Nu är det upp till mig att få mina drömmar att bli verklighet bara.

