Nu kan jag slappna av

av tionollfem

För nu är muntliga nationella i tyska gjort! 🙂 Fy faaaaaaan vad skönt. Jag har haft ångest för det här i flera veckor nu, men nu behöver jag inte oroa mig mer. Det gick dessutom ganska bra, klarade ett VG i alla fall. Nu har jag inte så mycket jobbigt kvar i skolan.

  • Ett uppdrag i pedagogiskt ledarskap (utkastet är nästan klart, har bara lite kvar och sen ska det redigeras) Deadline vecka 20.
  • En sommarartikel, vet inte när det är deadline, men det varken särskilt komplicerat eller ansträngande.
  • Ett litteraturuppdrag i Svenska B. Ingen vet hur det egentligen ska göras, då min lärare är galet ostrukturerad. Men det blir säkert bra i slutändan ändå. Eftersom att ingen vet vad vi ska göra vet vi inte någon deadline heller. Great.
  • En reading journal och book seminar på engelskan. Jag bytte bok idag, läste Emma av Jane Austen först (vi ska läsa klassiker), men den var så fruktansvärt seg att jag höll på att avlida efter 20 sidor. Men nu har jag bytt till Fahrenheit 451, de 25 sidor jag har läst verkar ljusår bättre än den andra skitboken. Vi har boksamtal vecka 20.
  • Multimediauppdrag. Värsta jävla ämnet som finns. Vi ska göra en längre animation, får se hur det går. Jag har börjat få grepp om tekniken nu, så det känns okej. Vi kan dessutom få mycket hjälp av läraren på ws.
Oj, vad mycket skola det blev helt plötsligt. Men nu har jag i alla fall en lista jag kan stryka saker ifrån. Jag älskar känslan man får när man kan ta bort saker att göra.
På kvällen har jag haft träning med 99orna. Idag var det både killarna och tjejerna, eftersom att vi ska spela mixcupen i Sollentuna i helgen. Det ska bli skitkul, men spelschemat suger. Har vi otur blir det match lördag 18.00. Hur kul är det liksom? På valborg och allt. Vi får helt enkelt se till att vinna alla matcher så vi slipper kvällsmatchen.
Alltid, oavsett
