It’s all about the climb

av tionollfem

Det är helt sjukt hur fort dagarna går. Nu är det redan torsdag och snart helg. Det innebär också bara 4 veckor till skolavslutningen! Innan dess hoppas jag hinna med en axeloperation, tre nationella prov och lite annat smått och gott. Det känns lite som att tempot har stannat av efter påsklovet. Alla lärare brukar säga att det man inte hinner med innan påsklovet hinner man inte med alls. Hoppas att det stämmer så vi inte behöver stressa ihjäl oss (stor risk för det på medieprogrammet, eller hur Emma?).

Någonting som gör mig extra glad just nu är hockey-VM. Det lindrar min hockeyabstinens något faktiskt. Det känns så jävla långt till september när Elitserien drar igång igen. Jag ville verkligen köpa säsongskort, men det går inte förrän vi har fått träningstiderna för nästa säsong med 99orna. När vi får dem är säsongskorten säkert slut. Skit.

Igår jobbade jag. B var dunderförkyld, så jag behövde inte tjata alls. Det är nästan att jag hoppas att han ska vara förkyld hela tiden, det skulle vara bra för mitt tålamod känner jag. Nej, skämt åsido, det var lugnt och skönt och vi fick väldigt mycket gjort. Det är inte ofta han ligger en vecka före planeringen. Jag blev extra glad när jag fick se hans senaste prov, det var superbra resultat och han var väldigt nöjd själv.

15 minuter till engelskan börjar. I eftermiddag är det tyska. OM jag är nöjd med att jag gjorde muntliga nationella förra veckan 🙂 Efter tyskan ska jag på multimediaws. Döda mig.

Ha en bra dag!

