Dom skulle vilja vara som oss.

av tionollfem

Två veckor kvar till sommarlov. Två veckor kvar tills jag får kollapsa och släppa taget om allt. Två veckor till som jag måste kämpa mig igenom, le och se glad ut.

Det senaste åtta månaderna har varit de värsta i mitt liv. Överlägset, alla kategorier. Det började den tionde oktober, och sedan har allt rullat på med en sådan extrem hastighet att jag har haft svårt att hänga med. Jag har fått käftsmäll efter käftsmäll. Väldigt få saker har gått som jag vill. Så fort jag har tagit ett djupt andetag och varit på väg att resa mig har världen sparkat ner mig på marken igen.

Man orkar mer än vad man tror. Jag har flera gånger varit övertygad om att det är kört, att mina krafter har tagit slut. Man kan gå på sparlåga i något som känns som en evighet.

Jag har orkat för att jag har fullkomligt fantastiska människor runt omkring mig.
Mamma, pappa, lillasyster, Therese, Linn, Emma, Madde, Alex.
Jag hade inte klarat det utan er, tack. Jag älskar er!

