Shopping

av tionollfem

Godmorgon! Idag har jag sovit bort halva dagen, igen. Det är inte bra, måste vända tillbaka dygnet inför nästa vecka. Vi har samling 7.30 på måndag och sedan morgonmatcher tisdag, onsdag, torsdag. Då måste jag vara pigg, så det är dags att jag ställer väckarklockan nu de sista dagarna.

Idag ska jag och min kära familj åka på en liten shoppingrunda i Kungens kurva. Pappa ska köpa en kamera (yes!) och jag ska kolla HMs rea (igen) och hoppas att jag hittar ett par shorts.

Igår var det gravsättning. Nu är morfar på plats. Det är skönt att ha ett ställe att gå till liksom, där man vet att han är. Det var dessutom en superfin dag igår, sol, lagom varmt och massa fågelkvitter. Skogskyrkogården är ett väldigt fridfullt ställe, morfar kommer trivas där. Efteråt åkte mormor med oss hem och åt middag, det var skitmysigt, vi träffar inte henne så ofta bara vi liksom. Det blev mycket prat om Australien, mormor är faktiskt inte lika negativ som vissa andra delar av familjen. Hon tycker det är ascoolt att jag har bestämt mig och att jag vågar. Men hon är också rädd för att jag inte ska komma hem igen sen. Det är mammas största problem också.

Nu ska jag äta frukost. Auf Wiedersehen!

Bara ett och ett halvt år kvar nu.

 

 

