Om att packa

av tionollfem

Okej, ärligt talat, jag hatar att packa! Det är svinjobbigt. Man måste tänka på typ tusen saker samtidigt, och jag är så förbannat stressad och rädd för att jag ska glömma någonting viktigt. Även fast jag har gjort en extremt noggrann packlista, är jag säker på att jag har glömt någonting. Eftersom att vi har hyrt sängar nere i Göteborg så är det i alla fall tre viktiga saker mindre som jag kan glömma. Jag har åtminstone någonstans att sova 🙂

Tåget går redan 8.10 imorgon bitti, vilket betyder att vi ska samlas vid spottkoppen på Centralen redan 7.30. Det betyder i sin tur 07.02-tåget hemifrån, med en big ass-väska (och en halvtrasig axel) och en handväska. Det är kläder för 6 dagar (flera ombyten), regnkläder, skor, bollar, invigningströjor och jag vet inte allt och det blir TUNGT! Men som min mamma sa: ”Du har ju i alla fall 12 slavar som kan bära dina väskor om de blir för tunga…”. Så det ska jag eventuellt utnyttja, hehe.

Vi är framme i Göteborg vid 11.20 och då ska vi med spårvagn ta oss till Annedalsskolan där vi ska bo. Jag tror att jag har hittat vilken linje vi ska åka, men har vi otur så hamnar vi i helt fel ände av stan. Men det ska förhoppningsvis inte vara några problem. När vi har kommit till skolan, lastat av all packning och hämtat våra sängar ska vi till Liseberg. Jag, som nu på äldre dagar (haha, snart 18 år) blir åksjuk av att typ titta på någon som snurrar, får väl sitta och titta helt enkelt. Tisdag, onsdag, torsdag spelar vi gruppspel. På tisdagen är det invigning, och någon av de andra dagarna ska killarna få gå på cupdiscot. Är det bra väder kan vi dessutom åka och bada. Shit, det blir en fullspäckad vecka, kommer behöva lägga in mig på något slags vilohem efter. Men skitkul ska det bli! 😀

