Harry Potter i mitt hjärta

av tionollfem

Inga mer Harry Potter 😥

Fan vad sorgligt. Är ju uppväxt med filmerna, så nu känns det väldigt konstigt att det inte kommer några fler.

Såg den tillsammans med världens bästa Therese, och vi konstaterade att det bara finns två filmer kvar att se fram emot – någonsin. Efter att Breaking Dawn del 1 och 2 har haft premiär är det ingen idé att gå på bio igen, för inga filmer kommer vara lika bra.

Själva filmen då? Det var ju såklart epic. Helt jävla fantastisk! Jag satt med gåshud under stora delar och bara njöt. Och jag måste erkänna att det var skönt att jag hade läst boken innan, för annars hade det blivit alldeles för spännande tror jag. Det var nästan så att jag fällde en tår när eftertexterna började rulla faktiskt.

Vi kände oss inte klara när vi gick ut från salongen, så vi bestämde rätt snabbt att det blir ett maraton på söndag. Hinner man alla filmer på en dag? Det får vi se.

