Writing

av tionollfem

När man sitter uppe sömnlös, så finns det ingenting bättre än att skriva. Jag är tydligen en nattuggla, som mest kreativ på natten. Jag dygnar nog lite för ofta för mitt eget bästa, men när jag väl har kommit igång och orden bara sprutar ur mig är det svårt att sluta för att gå och lägga mig. Om jag har varit trött så försvinner tröttheten när jag sitter med ett dokument som bara fylls på mer och mer, utan att jag egentligen tänker på det.

Jag har en grej, en historia, bok, eller vad man nu vill kalla det. Jag har jobbat på den i flera år, men jag har svårt att få den klar. Dessutom vet jag inte vad jag skulle göra med den om den blev klar någon gång. Det skulle vara en dröm som gick i uppfyllelse om jag fick den publicerad någon gång, men dit är det långt. Den har blivit min bebis, en personlig grej som är lite svår att visa upp och låta andra läsa.

Om jag någon gång får den färdig ska jag skicka den till någon som kan hjälpa mig att göra något med den. Om jag vågar alltså.

