Min säng är bäst

av tionollfem

Efter en resa på 8 timmar (jävla regn och jävla SJ) kom jag hem vid halv 7-tiden. Vi åkte från Åhus runt klockan 10, och fick vänta i Kristianstad på anslutningståget i en och en halv timme. När vi väl klev på tåget i Hässleholm hem mot älskade Stockholm så visste vi att vi kunde räkna med typ två timmars förseningar. Alla var så förbannat trötta, så de flesta av oss somnade.

Hemma så fick jag lätta lite på min nyhetsabstinens genom att kolla text-tv och se lite nyheter. Det kanske låter töntigt, men just bristen på snabba nyhetskällor tycker jag är skitjobbig när jag är bortrest. Och det där med att kolla Aftonbladet-appen var ju bara att glömma i Åhus, det var noll mottagning överallt.

Imorgon är det iväg igen. Först ska mina kläder tvättas tidigt satan, och sedan styr vi kosan mot Borås och västkusten. Min kära familj vet precis vad som krävs för att få mig på sin sida. Vi åker först till Borås för att se Djurgårdens bortamatch mot Elfsborg, och efter den åker vi vidare till Ullared (om jag har förstått det rätt). På tisdag ska vi troligen spendera dagen på Gekås, och det ska sannerligen bli en upplevelse. Men jag har faktiskt en hel del som jag behöver, bland annat en jacka, almanacka, en skolväska, block och pennor. Kläder kommer jag säkert också köpa en del.

På onsdag kommer Fannys och pappas favoritdel med hela veckan, vi ska nämligen på Vallarnas friluftsteater och se någon buskis. Har ingen aning vilken, men det är någonting Fanny har drömt om typ… hela hennes liv. Fotbollsmatchen imorgon är en ren muta för att jag ska gå med på teatern, annars hade jag totalvägrat. Det är verkligen inte min grej.

Vi åker hem torsdag eller fredag, och eventuellt så spenderas en dag till på Gekås, vi får se.

Det är mycket möjligt att jag mobilbloggar under veckan 🙂

Auf Wiedersehen!

