Back home

av tionollfem

Älskade lillasyster

Är nu hemma igen, efter fyra dagars äventyr med die Familie i Halland. I måndags körde vi ner mot västkusten, och min muta, Djurgården-Elfsborg på Borås arena. Det var en jävligt bra match, väldigt underhållande. Men efter att kungen Mattias Jonsson var tvungen att byta på grund av skada så dog liksom Djurgårns spel. Elfsborg var ändå lite bättre och vann tillslut med 2-1. Direkt efter matchen satte vi oss i bilen och körde 7-8 mil till mot vandrarhemmet. Det var ett skabbigt ställe som gav mig jobbiga associationer till de äckliga rummen på Kunskapsgården i Gamleby.

Obekväma sängar var det också, så morgonen efter hade jag förbannat ont typ, överallt. Tisdagen spenderade vi först på Gekås (som by the way är helt galet) och sedan i Varberg. Jag köpte lite allt möjligt, tröjor, jackor, block, nagellack. Men någon bra almanacka hade inte på hela det stora varuhuset, så det var jag tvungen att köpa i en bokhandel i Varberg.

På onsdagen var vi i Falkenberg. Först åt vi frukost/lunch inne i den lilla stan, och sedan var vi några timmar på Skrea strand. Skönt med lite sol, för den har ju inte varit framme mycket de senaste veckorna. Men själva grejen med Falkenberg var att vi skulle gå på teater. Buskis på Vallarnas friluftsteater. Ärligt talat så är inte det min grej (därav mutan med fotbollen), så jag var väl inte supertaggad. Men Fanny och pappa var svinnöjda efteråt, och det var det som var viktigast faktiskt.

Igår åkte vi hemåt Stockholm. Men innan vi åkte hann vi med någon timme till på Gekås. Då köpte jag Sex and the city-boxen, en jacka till och lite annat smått och gott.

På söndag åker vi mot landet, vet inte när jag kommer hem.

 

