I heard that your dreams came through

av tionollfem

Okej, nu börjar livet sakta men säkert återgå till det normala. Började jobba igen igår efter en månads uppehåll, och det var roligt att träffa B igen. Vi smygstartar lite såhär i början, och läser böcker. Han hade nämligen skrivit ett kontrakt med skolan att läsa tre böcker under lovet, och hade tills igår inte ens bestämt vilka böcker han skulle läsa. Men vi har varit duktiga och redan läst ut en. Ja, det är faktiskt vi som läser, eftersom att vi läser varannat kapitel. Det blir bäst så har vi märkt.

Förutom att jobbet har dragit igång igen så närmar det sig skolstart. Ärligt talat ska det bli rätt skönt. Jag är en extrem vanemänniska, så jag är alltid uttråkad och rastlös sista veckorna på lovet. Det är nästan så jag längtar till skolan, eller jag längtar rättare sagt till någon slags strukturerad tillvaro.

På tal om skolan så har vi fortfarande inte fått något schema, vilket börjar göra mig rätt stressad. Behöver liksom veta hur allt kommer se ut för att kunna pussla ihop allt med jobb, handboll och skola. Men en sak jag vet är när vi tar studenten. 13 juni är datumet att se framemot. Väldigt sent tycker jag, det är liksom två veckor efter Sjödal.

Don’t just read the easy stuff. You may be entertained by it, but you will never grow from it.

