Our time is running out

av tionollfem

Nu är allt precis som vanligt igen. Skolan började igår, träningarna började igår, nu börjar vardagen på riktigt. Det gör inte mig särskilt mycket, det är ganska skönt att veta vad jag ska göra på dagarna.

Vi fick ingen lugn första dag tillbaka i skolan direkt, lektionerna drog igång på en gång. Årets första lektion var för min del Engelska C. Det är ta mig fan den mest seriösa kursen jag har haft hittills. Läraren var väldigt tydlig med att kursen är avancerad, och om man inte funderar på att plugga eller jobba i ett engelskspråkigt land så kunde man nästan låta bli kursen (tur för mig då). Första uppgiften blev att analysera varför man valde kursen från första början.

Idag har jag hunnit med en lektion i Arbetsmiljö och säkerhet. Rätt flummig kurs känns det som, den innehåller allt från ergonomi till brandsäkerhet och en del ellära. Vi kommer till exempel att få lära oss hur man kopplar in ett eluttag (typ).

Snart ska jag gå mot nästa lektion, dagens sista, tyska 5. Ingen ångest konstigt nog. Eftersom att jag har utökat program så spelar det inte jättestor roll för mig vilket betyg jag får i kursen, då det inte räknas med på betygssnittet. Det har lättat på trycket lite, så nu kanske jag kan slappna av lite på de här lektionerna. Dessutom har jag en av världens bästa lärare, som jag hade i engelska förra året. Så det har kanske kan bli bra ändå.

TTYL

