Fjortonde september

av tionollfem

Sitter i skolan på textlektion just nu. Jag har precis skickat in mitt radiomanus, och om några minuter ska vi börja med planering av våran skoltidning Distanz. Lektionen slutar vid 11, och då ska jag möta upp Fanny i Globen för lite skoshopping. Jag ska försöka hitta ett par nya boots, mina börjar bli lite slitna.

Egentligen gillar jag inte onsdagar längre, eftersom att jag har en liten lätt håltimme på fyra timmar. Min kurs jag har istället för Svenska C, Körsång A, börjar inte förrän klockan 3. Jan kan nog i och för säg få en hel del gjort, men det känns ändå oerhört segt att sitta i skolan. Förhoppningsvis går tiden rätt fort ändå.

Idag är en sådan där dag när man egentligen bara vill ligga hemma och sova, eftersom det är grått, trist och kallt ute. Jag får väl sova i skolan eller något.

