I love rain

av tionollfem

Halva Sverige gnäller på vädret på Facebook, men jag måste erkänna att jag älskar regn. Det finns få saker som är så mysiga som just regn. Så länge jag får hålla mig inne i alla fall. Höll ju på att drunkna i vattenpölar på vägen till skolan imorse, men det var det fan värt. En annan fördel med regnet är att man får en adekvat anledning att vara på lite halvpissigt humör.

Till en helt annan sak, måndag-tisdag är två dagar som jag har längtat efter sedan i typ juni, när spelschemat elitserien kom ut. Två dagar, två derbyn, två chanser att spöa skiten ur råttorna. Perfekt. Får dock hoppas att fotbollen ikväll inte regnar bort. Blir tyvärr bara andra halvlek för mig, träning med killarna 18.30-20.00. Det är bättre än inget i alla fall. Tror ändå inte att det händer så mycket första halvlek. Mitt tips är att terminator-Jonsson kommer in med en halvtimme kvar, börjar med att dra på sig en varning, och sedan avgör med ett riktigt skitmål i 88e.

Nu ska jag skriva på min kanin-uppgift i Litterär gestaltning. Svar ja, jag går sista året på gymnasiet och vi måste skriva om kaniner. Återkommer.

