It’s the most wonderful time of the year

av tionollfem

Jag har så himla mycket som jag skulle behöva få ur mig på något sätt, men vet inte hur. Jag behöver skriva, men har total skrivkramp, så när jag väl skriver är det ingenting vettigt. Att skriva är någonting jag har kunnat göra sedan jag var liten, det har i princip aldrig varit stopp på det sättet det är nu. Och det är så typiskt, när jag har saker jag måste ventilera är det som om någon har tryckt på off-knappen. Så. Förbannat. Frustrerande.

Anyway, nu ska jag sluta försöka få ner mina känslor och tankar på papper (eller skärm, man borde ändra uttrycket) och skriva om sådant som är fakta. Det är en månad kvar till jul. Jag har laddat upp i snart en månad, och vilken dag som helst kan jag göra det utan att bli hånad. Jag har bestämt mig för att det är christmas bonanza iår, men allt vad det innebär. Vi har ungefär en miljard jultidningar hemma, jag har gjort listor i huvudet, pyntet ska rensas och sättas upp (våga vägra dagisskit) , pysseldag med kusinerna och bakdag med mormor ska bokas in. Jag har tittat på flera julfilmer, men sparat på Grinchen som går på tv på lördag, och gjort en helt ny spellista på Spotify. Julen kan komma nu, jag är redo.

Och jag måste erkänna att jag blir lite piggare och mindre deprimerad när jag tänker på att årets mysigaste månad är mindre  än en vecka bort. Det börjar sättas upp adventsljusstakar och julbelysningar till höger och vänster. Det är härligt, för det gör att även fast det är mörkt och härligt så är det ljust på samma gång.

Nu ska jag sluta svamla.

Andy Williams; Arranged by Johnny Mandel – It’s The Most Wonderful Time Of The Year

 

