Torsk

av tionollfem

Jag hatar att inte ha Canal + hemma just nu. Det suger att inte kunna kolla på Djurgården. Idag blev det torsk mot Frölunda, och serien är äckligt jämn. Kvalserien är nästan lika nära som solklar slutspelsplats. Jag blir nästan aldrig nervös, blev aldrig det när jag spelade handboll själv och blir aldrig det när killarna spelar. Men när Djurgården spelar så är jag ett jävla nervvrak. Ibland vågar jag knappt kolla. Men det är väl det som kallas engagemang? Min farfar är extrem, jag har aldrig sett honom se en hel match. Sitter vi och kollar på tv så kan han helt plötsligt vara borta, typ tagit en liten promenad eller satt sig i köket för att läsa tidningen. Det roliga är att han alltid har varit så, till och med när pappa var liten och spelade fotboll på Stuvsta IP. Farmor blir irriterad, men jag tycker det är ganska underhållande.

Nu ska jag vänta på att Criminal minds börjar, och sedan kolla på någon film i sängen. Känns inte som att det blir någon skola imorgon heller. Åh vad det suger att vara sjuk!

