Jag har en hel dator

av tionollfem

Glädjen som uppstår när man får datasupporten att jobba övertid. Han hade inte hunnit fixa en lånedator idag som han hade tänkt (vilket jag förstår för det stod sju-åtta trasiga datorer på hans skrivbord, och han hade ytterligare två skåp fulla). Men nu har jag en i alla fall. Håller på att installera det nödvändigaste, det vill säga Word och Google chrome. Stor lättnad att ha en dator som mig veterligen inte håller på att falla ihop vilken sekund som helst.

Första dagen på praktiken idag också. Det var skitkul, jag fick göra research, översätta lite grejer från danska till svenska och leta efter bra hemsidor att ersätta andra hemsidor med. Jag är ju på Aller custom publishing som mestadels jobbar med kundtidningar. En av tidningarna (som inte är en kundtidning ironiskt nog) heter Isabellas, och den ges också ut i Danmark. En del av materialet är exakt samma här som där, och då måste det helt enkelt översättas till svenska. Vad jag har letat efter har jag lovat min handledare att inte säga. Man vill ju inte förstöra nya numret innan det ens är ute, hehe.

Nu har jag inte tid att sitta här längre!

