Sämst

av tionollfem

Jag är, utan konkurrens, sämst i världen på att uppdatera här. Men det blir väl så när hela livet känns segt och grått (som månaden februari) och jag har noll inspiration till någonting. Det enda jag vill är att den här våren ska gå rekordfort, jag ska få ta studenten och ta tag i livet på något sätt. Jakten på jobb har redan börjat och beloppet på sparkonton ökar sakta men säkert.

Det enda jag vill göra, hela tiden, dygnet runt, är att ligga i sängen och vänta på bättre tider. Upplyftande eller hur?

Till råga på allt känns det som att Djurgården är på väg mot kvalserien. Det gör livet ännu mer deprimerande. Det finns få saker som kan få mig på så bra humör som när det går bra för Djurgården. Andra sidan på myntet är då såklart att när spelet går åt helvete, då gör mitt humör också det. De senaste veckorna har jag ställt mig själv frågan flera gånger – varför var jag tvungen att bli sportnörd?
Det skulle vara så mycket lättare om mitt största intresse här i livet skulle vara typ… Mode eller fåglar. Inte fan vet jag, men det känns inte riktigt som att kläder och fjäderfän kan underprestera en hel säsong och missa slutspel? Eller har jag fel?

