prinsessfödelsedagen

av tionollfem

Idag är en sådan där bra dag. Vaknade till nyheten att det hade fötts en ny prinsessa (inte för att jag bryr mig särskilt mycket egentligen, jag hoppas att ungen får heta Sophia bara). Tog på mig min vårjacka och converse, kastade mig iväg mot praktiken med frukosten i handen och tyckte mig höra lite fågelkvitter. Fick roliga arbetsuppgifter, älska mailintervjuer som folk faktiskt svarar på, och satt lika fokuserad som en elitidrottare vid Ticnet klockan 10. Då köptes det biljetter till världens bästa Kent! Min augustimånad kommer bli den bästa någonsin. Först Kent då, den 19e och sedan Coldplay den 30e. Jag. Vill. Ha. Sommar. Nu. Tack.

Annars sitter jag och läser den här bloggen och hoppas att någon vänlig själ kan ge mig hennes liv i studentpresent. Jag sitter också och funderar över hur jag ska ha råd att åka till New York någon gång under sommaren/hösten, samtidigt som mitt Australienkonto växer. Svår nöt att knäcka det där, får fundera på den.

Jag hoppas att solen som har gjort comeback efter flera månaders frånvaro är kvar när jag går från kontoret om cirkus 3 timmar. Då åker jag till älskade Globenområdet och möter pappa. Djurgården-Växjö kan vara den mest ångestladdade matchen någonsin (och det här säger jag inför varje match nu för tiden, men det är ju bara för att vi aldrig vinner). Klumpen i magen växer sakta men säkert ju närmre nedsläpp vi kommer. Fy fan.

Note to self: ta med känslan från den här dagen när det blir snökaos i början i april.

