Sporadiskt

av tionollfem

Rubriken är verkligen något slags ledord för den här så kallade bloggen. Vilket leder till att jag varje gång jag får ett ryck och går in och skriver här får börja med en sammanfattning med vad jag sysslat med sedan sist. Senaste veckorna är egentligen bara ett stort töcken, jag vet att det händer saker runt omkring mig, men jag uppfattar inte riktigt vad, och framför allt inte när dessa saker händer. Det jag vet är att jag har haft ett sportlov, mitt sista, och att jag på det inte gjorde särskilt mycket alls. Efter lovet var jag sjuk i två dagar, var i skolan i två dagar och ledig en. Vi håller på att jobba arslet av oss med skoltidningen, det är inte många veckor tills den ska till tryck. Vi har fortfarande inte spikat ett tryckeri, då vår fruktansvärt sega rektor inte ger oss okej på budgeten (det är ju han som ska betala hela skiten).Och just det, Loreen vann melodifestivalen.

Annars går jag mest och räknar dagarna till den 13 juni. Känner mig äckligt rastlös och vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Eller, jag vet ju egentligen exakt, men jag kan inte snabbspola fram tiden ett år och börja leva det livet som jag har planerat. Yes people, jag är 18 år och har någon slags existensiell kris. Samtidigt har jag ångest för att tiden går så fort. Jag är helt ologisk och det gör mig fruktansvärt irriterad. Allt är så dubbelt. Jag vill ingenting hellre än att det ska bli juni och jag ska få springa ut, glad som fan, framför Stockholmsarenebygget med en ful studentmössa på huvudet. Men när jag tänker så långt fram blir jag ledsen, då har jag bara ett par veckor kvar som tränare för pojkar -99. Allvarligt, börjar nästan grina bara när jag tänker på det. Även fast de har retat gallfeber på mig i snart 6 år, kan jag inte tänka mig en vardag utan de illaluktande, snart målbrottspubertala 13-åringarna. Strunt samma, den här kärleksförklaringen får komma någon gång längre in i framtiden, orkar inte ta tag i ämnet ordentligt just nu.

Nu ska jag istället fokusera på sista veckan på praktiken, att jag åker till Berlin nästa vecka, och att det bara är tre veckor kvar tills tidningen går till tryck och jag får åka till EM i Danmark på förlängt påsklov i lugn och ro.

