Kvalserieångest

av tionollfem

Ikväll startar kvalserien, denna fruktansvärt ångestfyllda del av hockeysäsongen. Inför den här säsongen fanns det inte på världskartan att vi, Djurgårdens IF, skulle vara nere och kämpa för vår Elitserieexistens. Och fy fan vad jobbigt det är. Jag sitter med en växande orosklump i magen, och är nästan lite rädd för det som komma skall. Jag är så jävla nervös helt enkelt. Hjärtat kommer att slå alldeles för fort i 3 gånger 20 minuter. Ikväll är det första gången jag inte riktigt vill titta på hockey. Eller, rättelse, jag vill alltid titta på hockey, men ikväll hade jag hoppats att slippa titta på en förbannad hockeymatch. Jag har aldrig bannat mitt stora intresse så ofta som jag har gjort de senaste månaderna. Vem fan fick mig att bli äckligt intresserad av idrott?

 

