Friday – I’m in love

av tionollfem

Sista dagen på praktiken idag. Min lärare kommer alldeles strax och hälsar på för att se det har varit och sen tror jag att en annan elev skulle haka på också. Det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till skolan, till någon slags ”vanlig vardag” med lektioner och tidiga eftermiddagar. Även fast tidningarna jag har jobbat med inte alls har varit i min målgrupp, så har jag lärt mig mycket och det har varit intressant att se hur det fungerar på riktigt.

Helgen kommer vara riktigt fullspäckad. Imorgon ska jag jobba mellan 11-15, sedan ska jag en sväng till Huddingehallen och kolla på våra herrar som går upp en division om de vinner. Efter det ska vi fira min faster som fyller år imorgon. På söndag ringer väckarklockan äckligt tidigt, vi har samling 7.40. Jävla tur att det är hemmamatch, tycker synd om våra motståndare Sollentuna som har en bit att åka. Det är mina sista seriematcher med killarna, och det är förstår väldigt sorgligt. Efter matcherna ska jag jobba, typ 12.30-15.30. Sedan måste jag hem och göra min presentation om tysk handboll. Den ska jag hålla innan vi går på Füchse Berlin-Gummersbach på tisdag (aaahhhhh!!). Och så måste jag såklart packa, men det lär inte ta så lång tid. Det blir väldigt tidig sänggång på söndag kväll, jag blir hämtad 4.50 på måndag morgon, vi ska vara på Arlanda klockan 6 och planet går halv 8. Kommer bli 4 grymma dagar i Berlin! Grymt taggad måste jag säga, jag har ju för fasen laddat för den här resan sen jag gick i 6an (ärligt talat är resan anledningen till att jag har plågat mig igenom 7 års tyska).

 

